Het is in Jasper ’s nachts minder koud dan we het de afgelopen nachten hadden. Overdag is het trouwens wel iets minder warm dan de andere dagen, maar prima te doen. Vandaag geen strak blauwe lucht, maar dikke bewolking. Wel jammer, maar het had erger gekund. Er was namelijk regen voorspeld hoorden we. We hebben vandaag wel wat spetters gevoeld, maar dat stelde niet veel voor.

Terwijl we aan het ontbijten waren, liep er ineens een wapiti langs. Dat is een soort hert, maar wel vrij groot. Het was een mannetje met een groot gewei. Hij laat zich trouwens ook wel horen. Hij wandelt op zijn gemak tussen de campers door en laat zich op de foto zetten. Verder zijn er heel veel ganzen op de camping. Ze liggen net op het veldje waar onze camper staat. Ik heb dan ook al een paar keer in de poep gestaan… Gisteren was het al donker, dus toen had ik het niet gezien. Vandaag toen we terug kwamen heb ik er nog op gelet, maar helaas… Bij het verplaatsen van de picknicktafel is het toch misgegaan! Maar in elk geval hoeven we om dieren te spotten niet van de camping af blijkt wel.

Toch zijn we er vandaag op uitgegaan, want dit nationale park is veel te mooi om op de camping te blijven. Het is echt heel erg mooi en de bomen die hun herfstkleuren krijgen maken het nog mooier. Omdat het zonnetje ontbrak, zie je bij de meren minder goed dat ze zo blauw zijn, maar het is niet anders.

Vanochtend zijn we naar Maligne Canyon geweest. Door de rivier is het dal helemaal ingesleten wat een mooi gezicht is. Een lekkere wandeling tot onderaan de rivier en via de andere kant weer terug. Vervolgens hebben we Medicine Lake en Maligne Lake bezocht. Vooral bij de tweede was het even fris en hebben we ons opgewarmd met warme chocolademelk en thee.

Later zijn we het stadje Jasper in geweest en hebben daar dikke sokken gekocht voor ’s avonds in de camper. Vervolgens nog door naar een aantal watervallen: Athabasca Falls en Sunwapta Falls. Het water is hier prachtig blauw en ook hier kun je zien hoe het water de rotswanden heeft ingesleten.

Tijdens de terugreis naar onze camping kwamen we opnieuw een kudde wapiti’s tegen en ook stonden er later een paar pal naast onze camper te grazen. Een mannetje wat er later bij kwam, heeft zich de hele avond goed laten horen. Het is wel duidelijk dat we hier middenin de natuur zijn. Wij genieten er nog even verder van!

O ja, het klopt dat er een foutje in de website zit, waardoor alle woorden van jullie reacties met een hoofdletter beginnen. We hebben het gezien, alleen lukt het ons niet dat nu op te lossen. Maar het maakt jullie niet uit, want de reacties blijven gewoon binnen komen! Hartstikke leuk om te zien dat jullie ons volgen en zo af en toe wat laten horen!

Jasper

4 Replies to “Jasper”

1. Jeroen en Judith prachtige natuur en hele mooie foto’s .nog een hele fijne vakantie .groetjes Gerda en Bertus.

2. K zag twee beren en Jeroen broodje smeren, oh het was een wònder..
    Alle gekheid op een stokje, wat gaaf die beren!!

3. Oeh wat prachtig die foto met dennebomen en bergen rondom het meer! Hoog Bob Ross gehalte 🙂
    En die wapiti’s! Jullie maken wel weer wat mee

4. wat ziet het er mooi uit. de foto’s geven een goed beeld van hoe het er daar uit ziet. geniet nog even.