Helaas went het tijdsverschil nog niet echt, maar dan heb je wel wat aan je dag zeg maar! En eigenlijk was het vandaag een dag met reizen en wachten en weinig bijzonderheden. Hoewel…. we gaan de camper ophalen! Maar eerst op zoek naar een lekker ontbijtje. Nu nog even buiten de deur, dus extra genieten. Vanaf morgen moeten we zelf iets in elkaar flansen. Vervolgens een taxi naar de locatie van Canadream waar we onze camper voor de komende twee weken op konden halen. Daar konden we eigenlijk pas om 13.00 uur terecht, dus we moesten niet al te veel haast maken. Maar ze vertelden ons dat ze gingen kijken of we hem eerder mee konden krijgen en dat lukte.

Wel even wennen hoor en wat anders dan de auto’s die we normaal gewend zijn. Hoewel die ook altijd wel aan de ruime kant zijn, is dit toch echt andere koek! Eerst maar eens een rondje er omheen gelopen om te kijken of hij geen schade heeft en of de hele inventaris compleet is. Nadat ze een kleine reparatie hadden gedaan en we compleet waren met de inventaris konden we gaan. Ook dat is wel even wennen. Alles piept, kraakt en rammelt tijdens het rijden. Straks alles maar even goed vastzetten. De glazen, bekers, etc. staan gewoon los in de kastjes! Jeroen vindt de camper wel een beetje een zwabberbak! De wegligging is zeg maar iets anders dan zijn auto thuis.

We hadden al ontdekt dat er een grote Wallmart supermarkt op de route naar de ferry lag en dus een mooie gelegenheid om alvast boodschappen in te slaan voor de eerste paar dagen. Als wij denken dat de boodschappen in Nederland duur zijn…. Het kan altijd erger. Hier is alles ook schreeuwend duur. Maar we kunnen er als het goed is wel een paar dagen mee vooruit.

Op de parkeerplaats hadden zich inmiddels veel meer campers verzameld. Waarschijnlijk met hetzelfde idee als wij. Omdat onze ferry pas om 18.00 uur ging en het maar een klein stukje rijden was, hadden we voldoende tijd om de camper van binnen eens goed te bekijken, de boodschappen op te ruimen en onze tassen uit te pakken.

Omdat hij er qua indeling net iets anders uitziet dan dat wij dachten, betekent het dat we voor ons bed ’s avonds een stuk van de camper moeten uitschuiven. We kunnen ook altijd nog boven de cabine slapen, dus we hebben wat te kiezen. Nadat alles ingepakt was en ook onze eigen muziek afgespeeld kon worden, waren we er klaar voor! We waren sneller dan gedacht bij de ferry voor de overtocht naar Vancouver Island en daar hoorden we dat we een boot eerder konden nemen, dus dat was wel zo fijn. Dat scheelde een uur wachten. En daardoor kwamen we dan niet pas in het donker aan op de camping. Ook wel lekker voor zo’n eerste keer met een camper. Het was nog een half uurtje licht zodat we ons plekje goed konden vinden, de camper mooi konden parkeren en alles konden aansluiten. Nu weten we precies hoe het werkt voor de komende twee weken!

De route van de ferry was trouwens mooi zo tussen de diverse eilanden. Allemaal zo mooi begroeid, vol met bomen met af en toe een huisje en dan de zee, blauwgroen van kleur. Onderweg hoopten we nog wat zeezoogdieren te zien, maar het bleef bij een dolfijn en een zeehond. Verder zijn we hier heel dicht bij de Amerikaanse kustlijn. De eilanden in deze grote baai zijn deels Canadees en deel Amerikaans. Wij blijven op Canadees grondgebied deze reis en zijn nu dus in Victoria op Vancouver Island. Daar hebben we nog niet veel van kunnen zien, maar dat hebben we voor morgen op de planning staan. Na een een klungeldagje vandaag hebben we morgen weer wat bezienswaardigheden op de planning staan. Zin in!

Vancouver – Victoria

5 Replies to “Vancouver – Victoria”

1. Ziet er goed uit! Trekt de camper net zo hard op als de Audi? En hoe is het weer daar? Groetjes Pa en Ma (en Dev)

2. Wat een gevaarte die camper! Spannend om mee te rijden. Wel handig, alles bij de hand. Safe travels!

3. Hoi hoi! Leuk weer jullie ervaringen te lezen. Hihi zo’n camper is dan wel andere koek dan een hotelletje inderdaad. Maar lekker kneuterig van binnen en alles erop en eraan! Wel verstandig eerst de boel bekeken van tevoren, voor je het weet krijg je de rekening gepresenteerd van schade waar je zelf niets mee te maken hebt…
    Sowieso maar voorzichtig rijden! Groetjes!

4. Een hele mooie reis gewenst en heel veel plezier samen!! Leuk om jullie reis zo te kunnen volgen.

5. Ziet er niet verkeerd uit toch. Hopelijk rollen jullie niet uit die bedjes Veel plezier vandaag!