22 september 2011 : Moreton Island naar Brisbane

Na het zien van alle mogelijkheden die het eiland en het resort te bieden hebben, hebben we toch besloten om het een beetje rustig aan te doen vanochtend en niet als gekken weer om half 9 met een excursie mee te gaan. We hebben een beetje uitgeslapen en daarna ontbeten. Vervolgens moesten we al uitchecken en onze tassen klaarzetten. Die zouden vanzelf weer mee gaan en konden we bij aankomst in Brisbane ophalen.
Om toch nog wat te zien en de dag door te brengen hebben we besloten om te gaan snorkelen. Er zijn scheepswrakken voor de kust waar je mooi kunt snorkelen. We hebben spullen gehuurd en zijn er heen gewandeld. Zo zie je ook nog eens wat van het resort wat je niet eerder gezien hebt. Bij aankomst bleek de snorkel van Jeroen kapot, dus moesten we samen een bril en snorkel delen. Dat was wat lastig, maar was niet anders. We hadden geen tijd om terug te gaan en een andere te halen….

Eerlijk gezegd viel het een beetje tegen wat er onder water te zien was. Ook met bril… We hebben wel eens mooiere onderwaterwerelden gezien. Nou ja, toch eindelijk in zee geweest en wat kunnen zien.

Daarna zijn we met een quad bike op pad geweest. Omdat het eiland bijna geheel uit zand bestaat is zo’n voertuig ideaal om door het zand te crossen. Dit was in groepsverband en je moest wel achter elkaar blijven wat soms best lastig was ! Vooral Judith vond het nog wel eens lastig om het ding goed onder controle te houden.
Wel weer een leuke ervaring en afsluiting van onze tijd op dit eiland.

Bij terugkomst omkleden, handdoeken inleveren en nog even langs de fotoshop en snel aan boord van de ferry die volledig volgeboekt was ! Daarna zijn we per taxi naar ons hotel in Brisbane gebracht naar een ander hotel dan waar we 2 nachten geleden sliepen.

In Brisbane is een festival aan de gang en er is dagelijks een laser- en lichtshow langs de rivier. Dit festival eindigt over 2 dagen en dus hebben we ook deze show mooi even meegepakt. Het was erg leuk om te zien. Daarnaast was het in het gras met allemaal eettentjes een relaxed sfeertje waar we midden tussen de ‘Aussies’ zaten !

Morgenvroeg vertrekken we al weer uit deze stad naar Fraser Island met onze gehuurde four wheel drive auto.

Groetjes dus maar weer vanuit Brisbane!

Van Moreton Island naar Brisbane

One Reply to “Moreton Island – Brisbane”

1. Wederom prachtige foto’s! (lijk wel een langspeel plaat). Stoer hoor Judith op die quad! En mooi geluk gehad zowel met de walvissen als de dolfijntjes, pakken jullie mooi allemaal effe mee!