Ons Canadese avontuur is dan inmiddels ten einde, we hebben nog een klein toetje en dat is een minitrip IJsland!

Na een kort nachtje zijn we ’s ochtends vroeg in Reykjavik aangekomen. We stonden nog in het donker in de rij bij Hertz om onze huurauto op te halen en het was al flink druk op de luchthaven. Wel even een wat andere auto dan we in Canada hadden, maar ja, voor een dagje vonden we het wel best. Omdat het enorm koud was en hard waaide en ook de afstanden nog wel flink waren, hebben we besloten om in vliegende vaart een deel van de Golden Circle te gaan rijden en hier wat mooie dingen te bezoeken. De bezienswaardigheden waarvoor een flinke wandeling nodig was hebben we laten zitten. Vier lagen kleding waren nog niet echt bestand tegen de snijdende wind. Bovendien waren er geregeld buien. En tja, het is toch vakantie èe. Waarom iets doen wat je liever niet wilt….

Al met al hebben we best een indruk kunnen krijgen van de verschillende landschappen die je hier ziet. Wilde paarden, schapen, lavavelden, watervallen, ruige landschappen, scheuren in de aarde, gletsjers, geisers en warmwaterbronnen, een kratermeer. Wat een apart land, Echt wel mooi en ons bezoek is natuurlijk veel te kort. Maar wie weet en komen we er ooit nog eens terug. Later in de middag zijn we naar Reykjavik gereden en nadat we daar in ons hotel hebben ingecheckt hebben we de stad verkend met een zonnetje erbij. Een leuke en gezellige stad. We sluiten zo onze reis af met vier citytrips die eigenlijk allemaal te kort zijn! Dat moeten we de volgende keer toch anders plannen.

Hiermee is dan toch echt een einde gekomen aan onze mooie en fijne reis. We hebben zo’n flink wat kilometers afgelegd en hebben weer veel variatie gehad in het programma. Het lijkt al zo lang geleden dat we naar Halifax vlogen. Maar het is goed zo, we willen ook wel weer lekker naar huis. Guusje gauw ophalen, die zal ook wel weer graag naar huis willen.

We gaan op voor ons laatste nachtje. Dat wordt een korte, want morgen vertrekken we rond 3.45 uur vanuit het hotel naar de luchthaven… En dat na al een slapeloze nacht in het vliegtuig! Morgenmiddag zijn we weer in Schalkhaar!!

Iedereen bedankt voor het volgen, meeleven, de reacties via de site en Facebook en tot gauw!

Tot slot nog een paar fotootjes van vandaag.

« van 2 »

One Reply to “Reykjavik (IJsland)”