We hadden een prima onderkomen de afgelopen nacht op zo’n 80 kilometer van de stad Quebec en dus zijn we daar vanochtend eerst heen gereden om alvast een beetje sfeer te proeven. Het is echt een super leuke stad! Het was wel erg toeristisch en dus even wennen al die mensen na de afgelopen dagen in wat rustigere omgeving te zijn geweest. Het is er niet te vergelijken met bijvoorbeeld Halifax waar we zijn geweest. Veel drukker!

Maar de zon scheen de hele dag en de stad doet heel Europees aan. De bouwstijl, de straten en pleintjes, de winkels, overal gezellige terrasjes, kleine kunstgalerieën en veel trappetjes. Heel sfeervol en erg gezellig. Het laatste stukje naar de stad deden we per ferry en het begon daardoor al met een mooi uitzicht vanaf het water. Een tochtje van niks maar juist heel leuk! Verder waren de terrassen overal vol en iedereen was aan het genieten van het gezellige sfeertje wat er hing. Het was voor ons geen heel lang bezoek, maar zondag gaan we weer terug en hebben we meer tijd. Dan overnachten we hier.

Onderweg naar Tadoussac zijn we gestopt bij de waterval van Montmorency. Een erg hoge waterval die het water van grote hoogte naar beneden laat storten. Mooi om te zien en als je dichtbij stond kreeg je meteen een douche, want het water spettert tot ver!

De volgende stop was bij de Gorge de Sante Anne. Een diepe kloof met wederom een waterval. Verder kun je hier over hoge en lage hangbruggen en met een zipline over de gorge scheren. Ook kun je over de rotsen klimmen. Wij hebben niet zo veel tijd, dus het blijft bij een wandeling.

De rest van de reis naar Tadoussac was rustig en we moesten net voor Tadoussac nog met de boot. Toen we aan kwamen rijden stonden er al borden dat de wachttijd meer dan een uur was… Dat was even een tegenvaller. Op zich ging de overtocht wel snel, maar het was enorm druk. Het is de tijd van het jaar om hier de walvissen te zien en er is veel animo! We hebben anderhalf uur moeten wachten voordat wij mee konden op de boot. Na 10 minuten waren we aan de overkant en konden we de laatste 5 minuten naar ons overnachtingsadres rijden. Helaas is hier geen mogelijkheid om een andere weg te nemen en via een brug of andere boot te gaan. In het donker kwamen we in onze B&B. We konden nog net even van het uitzicht genieten. Dat is namelijk prachtig. We hebben uitzicht over de St. Lawrence rivier, een meer en de fjord waar we morgen heen varen. Verder de bergen aan de overkant en het kleine plaatsje en de ferry. Echt een mooie plek dus. De heer des huizes nam flink de tijd om ons van alles te vertellen over de accommodatie, de dingen die we moeten gaan zien en doen, de restaurants voor de ochtend en de avond, etc, etc, etc…. Allemaal in het Frans, dus af en toe lieten we hem lekker kletsen en knikten we braaf. Toch wel lichtelijk vermoeid door de reis en het lange wachten.

Dat is trouwens wel een type hoor, Hij rijdt maar een beetje rond in zijn cabrio en regelt alles wel even met zijn telefoon. Het is net zo’n oude playboy! Hij lijkt wel een beetje op de oudere Tom Jones.

Maar we hebben niet alleen een heel mooi uitzicht, Het is ook een grote kamer. Zo groot hebben we het nog niet gehad. We hebben dus uitzicht, niet alleen vanaf het balkon maar ook vanuit het bed. Verder staat er een groot bubbelbad in de kamer en een koelkast, magnetron, broodrooster, etc. Prima voor elkaar dus! Later hebben we nog even een poging gedaan om een restaurant te vinden, maar dat was erg lastig. Overal zijn de restaurants propvol. Verder doet het hier Frans aan en voor zover we het in het donker konden zien, is het een leuk klein dorpje. Morgen maar eens bij daglicht bekijken. We hebben hier een volle dag voordat onze race langs de Canadese steden begint en het einde van onze reis steeds meer nadert…

Van Montmagny naar Tadoussac:

6 Replies to “Tadoussac”

1. Leuk verhaal en
    Prachtige foto,s. Geniet er nog maar even flink van.

2. Whauw zeg, prachtige vakantie. Mooie foto’s en te weinig tijd zo te zien! Geniet er nog van

Groeten,
    Maarten Tromp

3. Ziet er erg mooi uit. Geniet nog heerlijk van de rest van de vakantie!

4. Leuke foto’s
    Geniet nog van de laatste week
    Gr Menno en Petra

5. Nog een vol programma die laatste dagen, maar wel mooie plaatsen nog. Het zal daar allemaal wel wat drukker zijn lijkt me. Ook wel weer leuk zo’n grotere stad met veel leven in de brouwerij. Geniet er nog even flink van, groetjes Natascha.