Deze dag gaan we het Yellowstone National Park vanuit de noordkant verkennen. Ons hotel ligt er net buiten en we zullen het geheel doorkruisen om uiteindelijk ten zuiden van het park te arriveren in onze accommodatie voor drie nachten.

Het is trouwens echt wel groot waardoor je toch aardig wat tijd moet uittrekken voor de bezienswaardigheden. We hebben een indeling gemaakt waarbij de mooiste bezienswaardigheden wat later op het programma staan. Je merkt dan ook wel dat het drukker wordt als je daar aankomt.

Verder hebben we vandaag de eerste geisers bekeken en de Grand Canyon van Yellowstone bezocht. Je kon op diverse punten naar beneden om de watervallen te bekijken Dat was nog wel een flinke klim! Ongeveer 800 meter lopen waarvan zo’n 150 en 180 meter omlaag en dus ook weer omhoog! Dat compenseert al die uren in de auto weer laten we maar zeggen.

Ondertussen zijn we natuurlijk ook nog een beetje aan het spotten naar wild wat nog niet meevalt hoor. De bizons zien we elke keer wel, maar de rest is toch lastig. `Maar helemaal aan het einde van de dag reden we de route naar het zuiden en kwamen we warempel terecht in een enorme mensenmassa langs de kant van de weg. Aan de overkant van de rivier zat een grizzlybeer! Iedereen die langs rijdt stopt en stapt uit de auto. Mensen met enorme telelenzen, statief mee, en hup kijken maar. Een enorme verkeersopstopping is meteen het gevolg, want je kunt geen kant op in dit park waar maar weinig wegen zijn. We hebben een poging gedaan de beer op de foto te krijgen. Het was wel op een paar honderd meter afstand en hij liet zich niet heel goed zien. Maar je kunt het wel een beetje zien. Dat is dus meteen een vinkje bij onze te spotten dieren!

We vervolgen de route langs het grote meer, maar daar is niet zo veel bijzonders te zien. Op naar ons verblijf in Headwater’s Lodge. Erg mooi gelegen, midden tussen Yellowstone NP en Grand Teton NP wat ons volgende reisdoel is. We verblijven in een blokhut die onderverdeeld is in 4 aparte kamers. Ziet er prima uit Verder is hier een restaurant, een benzinepomp, een camping en een supermarkt. Hier redden we ons wel de komende dagen.

One Reply to “Yellowstone – dag 2”